/Files/images/Поради психолога.JPG

Психологічний супровід освітнього процесу (переглянути)


60 милих витівок, що зроблять вашу дитину щасливою

Як швидко пролітає дитинство! Ми непомітно виростаємо з коротких штанців, іграшки ламаються, а улюблені книжки жовтіють і рвуться. У пам’яті лишаються яскраві миттєвості, бурхливі емоції та незабутні враження.Щоб спогади про дитинство вашої малечі були щасливими, намагайтеся, щоб їїжиття склалося лишез позитивнихмоментів.

Що треба зробити разом іздитиною, щоб спогади про дитинство були щасливими:

1. Пускати сонячних зайчиків.

2. Спостерігати як проростає насіння.

3. Разом скотитися з високоїкрижаної гірки.

4. Вирізати щелепи з апельсинових скоринок.

5. Дивитися на зірки.

6. Заштриховувати монетки, заховані під папером.

7. Трясти олівець, щоб здавалося, що він став гнучким.

8. Приготувати смаженийцукор у ложці.

9. Вирізати гірлянду паперових чоловічків.

10. Показувати театр тіней.

11. Пускати жабки на воді.

12. Малювати мультфільм на полях зошита.

13. Влаштувати житло в коробці від холодильника.

14. Зробити виверження вулкану з лимонної кислоти і соди.

15. Показати фокус з наелектризованими паперовими фігурками та повітряними кульками.

16. Зробити “бризкалки” з пляшок і влаштувати бій.

17. Трясти гілку дерева, коли дитина стоїть під нею і влаштовувати листопад (снігопад, дощик).

18. Спостерігати схід і захід сонця.

19. Дивитися на хмари та придумувати, на що вони схожі.

20. Зробити флюгер і пастку для вітру.

21. Світити в темряві ліхтариком.

22. Робити восьминогів із кульбаб і лялечок із шипшини.

23. Ходити на рибалку.

24. Залишати відбитки тіла на снігу. Робити снігового янгола.

25. Годувати птахів.

26. Майструвати дім із меблів.

27. Сидіти біля вогнища та смажити хліб на гілочці.

28. Запускати повітряного змія.

29. Вертіти, крутити, піднімати дитину за руки.

30. Побудувати замок із піску, заритися в пісок, вирити глибокий колодязь, щоб дістати до води.

31. Сидіти в темряві при свічках.

32. Робити чортиків з намиленого волосся.

33. Повторювати одне слово багато разів, щоб воно перетворилосянаінше.

34. Дивуватися своїй гігантській тіні та грати з тінями в квача.

35. ​​Стрибнути в калюжу.

36. Робити записи молоком.

37. Влаштувати бурю в склянці води.

38. Закопатискарб у тарілці з кашею.

39. Зробити носики з насіння клена, ордени з будяків, сережки з черешень.

40. Дути на пушинку.

41. Залишити травинку в мурашнику і потім спробувати мурашину кислоту.

42. Їстизаячу капусту, смоктати смолу, злизувати березовий сік і кленовий сироп, жувати травинки.

43. Видавлювати формочками печиво.

44. Співати хором.

45. Полагодити улюблену іграшку.

46. Пускати мильні бульбашки.

47. Прикрашатиялинку.

48. Свистіти через стручок акації.

49. Змайструвати ляльковий будиночок.

50. Залізти на дерево.

51. Грати в привидів.

52. Придумувати маскарадні костюми.

53. Говорити про мрії.

54. Стукати в саморобний барабан.

55. Випустити в небо повітряну кулю.

56. Дивитися на світ через кольорові скельця.

57. Малювати на запітнілому склі.

58. Стрибати в купи осіннього листя.

59. Почати обід з десерту.

60. Одягти на дитину свій одяг.

Насолоджуйтеся і радійте разом!Саме дитячі спогади – джерело сильних позитивних емоцій. До того ж вони єгарантією успішного майбутньогожиття. Не забувайте, що ваш стиль стосунківодне з одним в майбутньому перейде до таких жестосунків і з онуками.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

5. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.

6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.

7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.

10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

15.Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

1.Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім’ї.

2.Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.

3.Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.

4.Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.

5.Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.

6.Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.

7.Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.

8.Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.

9.Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.

10.Пам’ятайте, що діти – не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.

Поради батькам як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.
Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?

Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2.Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5.Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6.Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7.Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8.Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.

Поради батькам пятикласників

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

Кiлькiсть переглядiв: 121

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.